У Великій Димерці офіційно відкрився ЦНАП
Офіційне відкриття Центру надання адміністративних послуг – знакова річ, своєрідний маркер. Маркер того, чи дотримується громада усіх принципів і стандартів проведення децентралізації.
Фактично це ще один квиточок, що засвідчує: ми у тому потягу, у даному випадку – Великодимерська територіальна громада, котрий наближається до Європи. До тієї Європи, звідки до нас йде все сучасне, прогресивне, красиве. До тієї Європи, де у центрі всіх економічних, громадських, цивільно-правових, соціальних відносин стоїть людина. До тієї Європи, у якої треба вчитись і переймати все найкраще.
Абревіатура ЦНАП прийшла до нас практично одночасно із початком децентралізації, і означає одне – надання людині максимум адміністративних послуг в одному місці, і надання їх максимально професійно та швидко, з максимальною повагою до людини. Ці стандарти в Україні допомагає впроваджувати програма «U-Lead з Європою». Власне, вони й були розроблені U-Lead.
- Ми до цього дня, коли офіційно відкриваємо ЦНАП, йшли досить довго, - сказав голова громади Анатолій Бочкарьов. – Але ми подолали цей шлях успішно, і сьогодні надзвичайно важливий і головне - потрібний нашим людям елемент децентралізації починає працювати повноцінно. З чим я всіх нас і вітаю.
Привітати Велику Димерку з відкриттям важливої структури прибули представники Броварської райдержадміністрації та гостя з Київської облдержадміністрації, начальник департаменту економіки та цифровізації Наталя Погребна.
- Це знакова подія. Завжди радію, коли на мапі Київської області з’являється ще один сучасний ЦНАП. Це індикатор успішності громади. У вас команда молода, тож, я переконана, впорається з будь-якими викликами. І той індикатор, про який я згадала, буде потужним і постійно позитивним, - наголосила пані Наталя.
- Організація роботи ЦНАПу є основною вимогою щодо децентралізації. Ми її виконали, і навіть більше. Бо у нас надаються більше послуг, ніж передбачено мінімальним пакетом. І я хочу ще раз зауважити на тому, що команда ЦНАПу – це напевно головне обличчя нашої громади, оскільки його працівники першими зустрічають громадян. І від них перших складатиметься враження про роботу управлінського апарату громади, - сказав на відкритті заступник селищного голови Олександр Куценко.
Вітальне слово також сказала секретар селищної ради Антоніна Сидоренко та разом із секретарем виконкому Юлією Москаленко вручили Центру невеликі подарунки. Як і від РДА, і від КОДА. Селищний голова подарував ЦНАПУ велику фотографію церкви у Великій Димерці та вишитий рушник.
Стрічку за традицією перерізали. Проте у тестовому режимі ЦНАП , розташований у Великій Димерці за адресою вул. Промислова, 28-а, на площі понад 230 квадратних метрів, працює вже протягом року. За цей час розширювався перелік послуг, напрацювався необхідний досвід обслуговування людей працівниками структури, встановлювалося і налаштовувалося обладнання.
На сьогодні великодимерський ЦНАП зможе надавати 173 послуги (за деяким необхідним уточненням). Тут створено 13 робочих місць і 9 віддалених. Чому 9? Бо маємо якраз дев’ять старостинських округів.
ЦНАП, і особливо віддалені робочі місця – це руйнування до щенту одного з міфів противників децентралізації: що, мовляв, бабусям за якоюсь довідочкою доведеться їздити за «три дев’ять земель». Ні, не треба. У великодимерському ЦНАПі, до всього, ще й запрацювала програма «Соціальна громада», про яку трішки згодом.
Під час відкриття селищний голова Анатолій Бочкарьов згадав і подякував Людмилі Пшеничній. Це вона розпочинала роботу над становлення ЦНАПу і дуже багато зробила, аби воно йшло за стандартами, і він динамічно набирав обертів.
Нині ЦНАП очолює 29-річна Аліна Плющ. Ми здійснюємо коротеньку екскурсію територією Центру, а потім говоримо про день нинішній ЦНАПу і трішки про завтрашній.
Робота з паспортами буде, але трішечки згодом
На сьогодні це одна з найбільш затребуваних послуг. Про це свідчить реакція мешканців громади у соціальних мережах. Аліна Плющ пояснює: зроблено все необхідне, отримане і встановлене все потрібне обладнання, організоване робоче місце для виконання цієї функції. Справа залишилась за зовсім маленьким, але надзвичайно важливим – отримати відповідний дозвіл. Заявка подана, але час її виконання від великодимерського ЦНАПу не залежить, то функція державних органів.
На момент відкриття зазначалося, що за тижнів два такий дозвіл надійде.
- Так, і тоді ми зможемо оформлювати, видавати внутрішні та закордонні паспорти, ID-картки. Ми до цієї роботи готові повністю, - каже керівник ЦНАПу.
- Пані Аліна, давайте перерахуємо основні послуги, котрі надаються у вас в Центрі.
- Звісно, перераховувати всі 173 послуги ми не будемо. З ними можна ознайомитися, як і з іншою інформацією, на сайті Великодимерської селищної ради (vdsr.gov.ua - авт.) у спеціальному розділі, який так і називається ЦНАП.
Тож я коротко назву лише головні послуги, хоча для нас і немає головних і другорядних. Про питання паспортів я вже сказала. Далі - найсуттєвіші:
- реєстрація місця проживання;
- реєстрація шлюбів, народжень, смертей;
- реєстрація бізнесу. Це стосується як фізичних, так і юридичних осіб;
- реєстрація нових, наголошую – нових транспортних засобів та видача відповідних документів, номерних знаків, видача нового посвідчення водія замість втраченого чи викраденого (без складання іспитів);
- оформлення субсидій;
- широкий спектр земельних питань, в тім числі і питання сплати земельного податку;
- всі інші соціальні послуги. Тут дуже великий перелік. Зокрема, і оформлення «пакета малюка» тощо.
Окремо хочу звернути увагу, що у нас вже укладені відповідні угоди і двічі на місяць приїздитимуть і надаватимуть необхідні консультації фахівці з Пенсійного Фонду та Центру зайнятості. Про день їхнього приїзду до Великої Димерки можна буде дізнатися знову ж таки із сайту. Звертаюсь – стежте за сайтом. Чи допомагайте це робити тим, хто не в змозі самостійно отримувати звідти інформацію.
- Можна трішки детальніше про програму «Соціальна громада».
- Так, це надзвичайно важливо. Ця програма вже запроваджена, і вона дуже зручна для мешканців нашої громади, адже всі соціальні послуги можна оформляти на місці, нікуди зі свого населеного пункту не виїжджаючи. Людина приходить до нас у віддалене робоче місце. Працівник приймає документи і відправляє їх електронним способом до відповідного спеціаліста, і клієнт згодом отримує результат, отримує на місці.
Щодо «Соціальної громади», то всі працівники на місцях визначені як юзери. А є ще суперюзер – людина, котра отримані документи обробляє, перевіряє, і відправляє в разі необхідності до належного спеціаліста. Тобто, є одна відповідальна особа.
- Який робочий режим Центру?
- Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» Центр має працювати не менше 42 години на тиждень. Ми працюємо щоденно з 8-ї до 17-ї години. Спеціалісти починають приймати громадян з 9-ї години. Крім цього, є два важливі уточнення. Раз на тиждень ЦНАП має працювати до 8-ї години вечора. У нас цей день – понеділок. Спеціалісти починають обслуговувати людей, як і в будь-який інший день, з 9-ї ранку. Спеціаліст з паспортних питань та з питань реєстрації транспортних засобів, видачі посвідчень водія працюватимуть також і в суботу.
- Якою була співпраця з підготовки до початку роботи Центру з програмою «U-Lead з Європою»?
- Ми, по-перше, дуже вдячні U-Lead. Їхню участь у становленні нашого ЦНАПу переоцінити важко. Все, що ви бачите тут, в тім числі й обладнання, комп’ютерне забезпечення, меблі – це завдяки U-Lead. У нас дотримані всі стандарти цієї програми для таких центрів. Є в тім числі і дитячий куточок. І, як показав майже річний досвід у режимі тестування, він дуже популярний. Дітки тут із задоволенням проводять час, коли дорослі перебувають на прийомі у спеціаліста.
Крім матеріально-технічного забезпечення, U-Lead надавав методологічну допомогу, постійно проводив навчання, семінари. Це, звісно, є дуже цінним.
Щоб закінчити про те, що тут все зроблено для максимальної зручності громадян, варто сказати, що у нас встановлений банкомат. Це дозволяє сплачувати різні послуги, не виходячи за межі Центру. Комісія невисока.
- Робота ЦНАПу – це постійна робота з людьми, що не є часом легкою прогулянкою. Чи проводили для ваших працівників якісь навчання чи семінари на тему стресостійкості?
- Так, і це дуже важливо. Але хочу наголосити ось на чому. Рік ми вже працюємо, цифра щоденного прийому тут і у віддалених робочих місцях доходить до 200 осіб на день. Люди приходять, ви розумієте, абсолютно різні. Потрібні різні підходи. Але за цей період ми не отримали жодного, я підкреслю – жодного, нарікання на роботу наших спеціалістів.
Ми взяли високу планку обслуговування наших клієнтів. Ми ні в якому разі не опускаємося нижче цієї планки. І так буде й надалі.
«Наше досьє»
Аліна Плющ, 29 років.
Народилася у Великій Димерці. Після закінчення школи закінчила Академію праці і соціальних відносин.
Працювала два роки секретарем судових засідань у Броварському міськрайонному суді. Після цього прийшла на роботу в юридичний відділ виконкому Великодимерської селищної ради головним спеціалістом.
Із червня 2021 року виконує обов’язки начальника відділу з організації надання адміністративних послуг, керівник ЦНАПу.
Заміжня. Виховує сина.