У своїй роботі практичний психолог Піддубна Юлія Дмитрівна керується такими нормативними документами:
- Конституція України.
- Декларація прав людини.
- Конвенція про права дитини.
- Закон України «Про освіту».
- Етичний кодекс психолога, прийнятого на І установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990р. в м. Київ.
- Закон України «Про загальну середню освіту» (Закон України «Про дошкільну освіту»).
- Наказ МОНУ від 22.05.2018 р. №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України».
- Положенням про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджене наказом МОНУ №691 від 19.10.2001 р.
- Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах МОНУ, затверджене наказом МОНУ від 20.01.2001 р. №330.
- Лист МОНУ від 27.08.2000 р. № 1\9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України»\ Інформаційний збірник МОНУ № 20, 2003р., с.3-16.
- Лист ГУОН від 13.06.2002 р. №1456 та лист МОНУ від 27.11.2000 р. № 109 «Про тривалість робочого тижня практичних психологів(соціальних педагогів) дошкільних, усіх типів загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
- Наказ МОНУ від 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників».
- Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 04.07.2012 р. № 1\9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах».
Психологічний супровід здійснюється з усіма учнями навчально-виховного процесу, зокрема: адаптація дітей 1-х та 5-х класів, профорієнтація учнів 9-х та 11-х класів, робота з обдарованими дітьми та з дітьми – інвалідами; дітьми, які позбавлені батьківського піклування.
Зокрема, під час адаптації учнів 1-х класів практичний психолог використовує такі методики:
- Методика «Намисто» (адаптація І.І. Аргінської).
- Методика «Будиночок».
- Методика А. Керна – Я. Їрасика.
- Субтест «Графічний диктант»(за Д. Ельконіним).
- Методика Н.А. Побірченко «Базовий компонент».
Під час адаптації учнів до 5-го класу у своїй роботі психолог використовує такі методики:
- «Соціометрія» Дж. Морено. Мета: вивчення міжособистісних стосунків у класі.
- Анкета «Ставлення учнів до навчальних предметів».
- Методика тривожності Філіппса.
Під час профорієнтаційної роботи з дітьми 9-х та 11-х класів використовуємо такі методики:
- Опитувальник професійних схильностей Л. Йовайши.
- Анкета вивчення професійних нахилів учнів(для 7-11 класів).
- Методика «Профіль»(модифікація «Карти інтересів»).
- Методика «Диференційно-діагностичний опитувальник»(ДДО).
Отже, практичний психолог здійснює психологічний супровід не лише учнів, а й педагогічних працівників, тобто всіх учасників навчально-виховного процесу.
Психологічний супровід Тарасівка
http://nvk-tarasivska.ucoz.ua/index/psikhologichna_sluzhba_shkoli/0-44