Наближення до європейських стандартів обслуговування

У Великій Димерці офіційно відкрився ЦНАП

Офіційне відкриття Центру надання адміністративних послуг – знакова річ, своєрідний маркер. Маркер того, чи дотримується громада усіх принципів і стандартів проведення децентралізації.

Фактично це ще один квиточок, що засвідчує: ми у тому потягу, у даному випадку – Великодимерська територіальна громада, котрий наближається до Європи. До тієї Європи, звідки до нас йде все сучасне, прогресивне, красиве. До тієї Європи, де у центрі всіх економічних, громадських, цивільно-правових, соціальних відносин стоїть людина. До тієї Європи, у якої треба вчитись і переймати все найкраще.

Абревіатура ЦНАП прийшла до нас практично одночасно із початком децентралізації, і означає одне – надання людині максимум адміністративних послуг в одному місці, і надання їх максимально професійно та швидко, з максимальною повагою до людини. Ці стандарти в Україні допомагає впроваджувати програма «U-Lead з Європою». Власне, вони й були розроблені U-Lead.

  • Ми до цього дня, коли офіційно відкриваємо ЦНАП, йшли досить довго, - сказав голова громади Анатолій Бочкарьов. – Але ми подолали цей шлях успішно, і сьогодні надзвичайно важливий і головне - потрібний нашим людям елемент децентралізації починає працювати повноцінно. З чим я всіх нас і вітаю.

Привітати Велику Димерку з відкриттям важливої структури прибули представники Броварської райдержадміністрації та гостя з Київської облдержадміністрації, начальник департаменту економіки та цифровізації Наталя Погребна.

  • Це знакова подія. Завжди радію, коли на мапі Київської області з’являється ще один сучасний ЦНАП. Це індикатор успішності громади. У вас команда молода, тож, я переконана, впорається з будь-якими викликами. І той індикатор, про який я згадала, буде потужним і постійно позитивним, - наголосила пані Наталя.

  • Організація роботи ЦНАПу є основною вимогою щодо децентралізації. Ми її виконали, і навіть більше. Бо у нас надаються більше послуг, ніж передбачено мінімальним пакетом. І я хочу ще раз зауважити на тому, що команда ЦНАПу – це напевно головне обличчя нашої громади, оскільки його працівники першими зустрічають громадян. І від них перших складатиметься враження про роботу управлінського апарату громади, - сказав на відкритті заступник селищного голови Олександр Куценко.

Вітальне слово також сказала секретар селищної ради Антоніна Сидоренко та разом із секретарем виконкому Юлією Москаленко вручили Центру невеликі подарунки. Як і від РДА, і від КОДА. Селищний голова подарував ЦНАПУ велику фотографію церкви у Великій Димерці та вишитий рушник.

Стрічку за традицією перерізали. Проте у тестовому режимі ЦНАП , розташований у Великій Димерці за адресою вул. Промислова, 28-а, на площі понад 230 квадратних метрів, працює вже протягом року. За цей час розширювався перелік послуг, напрацювався необхідний досвід обслуговування людей працівниками структури, встановлювалося і налаштовувалося обладнання.

На сьогодні великодимерський ЦНАП зможе надавати 173 послуги (за деяким необхідним уточненням). Тут створено 13 робочих місць і 9 віддалених. Чому 9? Бо маємо якраз дев’ять старостинських округів.

ЦНАП, і особливо віддалені робочі місця – це руйнування до щенту одного з міфів противників децентралізації: що, мовляв, бабусям за якоюсь довідочкою доведеться їздити за «три дев’ять земель». Ні, не треба. У великодимерському ЦНАПі, до всього, ще й запрацювала програма «Соціальна громада», про яку трішки згодом.

Під час відкриття селищний голова Анатолій Бочкарьов згадав і подякував Людмилі Пшеничній. Це вона розпочинала роботу над становлення ЦНАПу і дуже багато зробила, аби воно йшло за стандартами, і він динамічно набирав обертів.

Нині ЦНАП очолює 29-річна Аліна Плющ. Ми здійснюємо коротеньку екскурсію територією Центру, а потім говоримо про день нинішній ЦНАПу і трішки про завтрашній.

Робота з паспортами буде, але трішечки згодом

На сьогодні це одна з найбільш затребуваних послуг. Про це свідчить реакція мешканців громади у соціальних мережах. Аліна Плющ пояснює: зроблено все необхідне, отримане і встановлене все потрібне обладнання, організоване робоче місце для виконання цієї функції. Справа залишилась за зовсім маленьким, але надзвичайно важливим – отримати відповідний дозвіл. Заявка подана, але час її виконання від великодимерського ЦНАПу не залежить, то функція державних органів.

На момент відкриття зазначалося, що за тижнів два такий дозвіл надійде.

  • Так, і тоді ми зможемо оформлювати, видавати внутрішні та закордонні паспорти, ID-картки. Ми до цієї роботи готові повністю, - каже керівник ЦНАПу.
  • Пані Аліна, давайте перерахуємо основні послуги, котрі надаються у вас в Центрі.
  • Звісно, перераховувати всі 173 послуги ми не будемо. З ними можна ознайомитися, як і з іншою інформацією, на сайті Великодимерської селищної ради (vdsr.gov.ua - авт.) у спеціальному розділі, який так і називається ЦНАП.

Тож я коротко назву лише головні послуги, хоча для нас і немає головних і другорядних. Про питання паспортів я вже сказала. Далі - найсуттєвіші:

- реєстрація місця проживання;

- реєстрація шлюбів, народжень, смертей;

- реєстрація бізнесу. Це стосується як фізичних, так і юридичних осіб;

- реєстрація нових, наголошую – нових транспортних засобів та видача відповідних документів, номерних знаків, видача нового посвідчення водія замість втраченого чи викраденого (без складання іспитів);

- оформлення субсидій;

- широкий спектр земельних питань, в тім числі і питання сплати земельного податку;

- всі інші соціальні послуги. Тут дуже великий перелік. Зокрема, і оформлення «пакета малюка» тощо.

Окремо хочу звернути увагу, що у нас вже укладені відповідні угоди і двічі на місяць приїздитимуть і надаватимуть необхідні консультації фахівці з Пенсійного Фонду та Центру зайнятості. Про день їхнього приїзду до Великої Димерки можна буде дізнатися знову ж таки із сайту. Звертаюсь – стежте за сайтом. Чи допомагайте це робити тим, хто не в змозі самостійно отримувати звідти інформацію.

  • Можна трішки детальніше про програму «Соціальна громада».
  • Так, це надзвичайно важливо. Ця програма вже запроваджена, і вона дуже зручна для мешканців нашої громади, адже всі соціальні послуги можна оформляти на місці, нікуди зі свого населеного пункту не виїжджаючи. Людина приходить до нас у віддалене робоче місце. Працівник приймає документи і відправляє їх електронним способом до відповідного спеціаліста, і клієнт згодом отримує результат, отримує на місці.

Щодо «Соціальної громади», то всі працівники на місцях визначені як юзери. А є ще суперюзер – людина, котра отримані документи обробляє, перевіряє, і відправляє в разі необхідності до належного спеціаліста. Тобто, є одна відповідальна особа.

  • Який робочий режим Центру?
  • Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» Центр має працювати не менше 42 години на тиждень. Ми працюємо щоденно з 8-ї до 17-ї години. Спеціалісти починають приймати громадян з 9-ї години. Крім цього, є два важливі уточнення. Раз на тиждень ЦНАП має працювати до 8-ї години вечора. У нас цей день – понеділок. Спеціалісти починають обслуговувати людей, як і в будь-який інший день, з 9-ї ранку. Спеціаліст з паспортних питань та з питань реєстрації транспортних засобів, видачі посвідчень водія працюватимуть також і в суботу.
  • Якою була співпраця з підготовки до початку роботи Центру з програмою «U-Lead з Європою»?
  • Ми, по-перше, дуже вдячні U-Lead. Їхню участь у становленні нашого ЦНАПу переоцінити важко. Все, що ви бачите тут, в тім числі й обладнання, комп’ютерне забезпечення, меблі – це завдяки U-Lead. У нас дотримані всі стандарти цієї програми для таких центрів. Є в тім числі і дитячий куточок. І, як показав майже річний досвід у режимі тестування, він дуже популярний. Дітки тут із задоволенням проводять час, коли дорослі перебувають на прийомі у спеціаліста.

Крім матеріально-технічного забезпечення, U-Lead надавав методологічну допомогу, постійно проводив навчання, семінари. Це, звісно, є дуже цінним.

Щоб закінчити про те, що тут все зроблено для максимальної зручності громадян, варто сказати, що у нас встановлений банкомат. Це дозволяє сплачувати різні послуги, не виходячи за межі Центру. Комісія невисока.

  • Робота ЦНАПу – це постійна робота з людьми, що не є часом легкою прогулянкою. Чи проводили для ваших працівників якісь навчання чи семінари на тему стресостійкості?
  • Так, і це дуже важливо. Але хочу наголосити ось на чому. Рік ми вже працюємо, цифра щоденного прийому тут і у віддалених робочих місцях доходить до 200 осіб на день. Люди приходять, ви розумієте, абсолютно різні. Потрібні різні підходи. Але за цей період ми не отримали жодного, я підкреслю – жодного, нарікання на роботу наших спеціалістів.

Ми взяли високу планку обслуговування наших клієнтів. Ми ні в якому разі не опускаємося нижче цієї планки. І так буде й надалі.

«Наше досьє»

Аліна Плющ, 29 років.

Народилася у Великій Димерці. Після закінчення школи закінчила Академію праці і соціальних відносин.

Працювала два роки секретарем судових засідань у Броварському міськрайонному суді. Після цього прийшла на роботу в юридичний відділ виконкому Великодимерської селищної ради головним спеціалістом.

Із червня 2021 року виконує обов’язки начальника відділу з організації надання адміністративних послуг, керівник ЦНАПу.

Заміжня. Виховує сина.

Поділитися:

Актуальні новини
21.11.2024 15:20
Великодимерська громада увійшла до пілотного проєкту програми «Демократичне відновлення України»!
Наша громада одна з трьох у Київській області пройшла конкурсний відбір до проєкту, який реалізується Асоціацією міст України спільно з Вестмінстерською фундацією за демократію (WFD). В результаті…
20.11.2024 14:58
000 днів від початку повномасштабного вторгнення –патріотичний захід присвячений незламності українського народу відбувся у Гоголеві.
У місцевому будинку культури зібрались військовослужбовці, місцеві жителі, управлінці громади та родичі загиблих Героїв, аби віддати шану незламності духу захисників України. Для присутніх свою…
20.11.2024 14:40
Військові 3-ї окремої штурмової бригади висловили подяку Великодимерській громаді
«Завдяки цій допомозі бійці нашої бригади зможуть знищити ще більше ворогів». Військові 3-ї окремої штурмової бригади висловили подяку Великодимерській громаді. За гроші,виділені шляхом субвенції…
20.11.2024 09:39
«Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату». У Великодимерській громаді відбувся інформаційно-просвітницький захід.
«Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату». У Великодимерській громаді відбувся інформаційно-просвітницький захід. Спікеркою була регіональна координаторка Проєкту «Родина для кожної…