З 1 червня 2021 року розпочато поетапний перехід з паперових листків непрацездатності на електронні. В повному обсязі старт планується з 1 вересня 2021 року.
Електронний листок непрацездатності (далі – е-лікарняний) - це аналог паперового листка непрацездатності, що формується (видається) за допомогою програмних засобів з електронного реєстру листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність і реєструється за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі електронних документів. Він є підставою для звільнення від роботи, оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних. Суб’єктами інформаційного обміну є Національна служба здоров’я України, Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування.
Сервіс буде надаватися для зареєстрованих користувачів, які увійшли на вебпортал ПФУ за ЕЦП (кваліфікований електронний підпис).
Отримати інформацію про електронний листок непрацездатності може:
1) страхувальник (роботодавець) — через електронний кабінет на порталі послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) (вкладка «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності») за реєстраційним номером облікової картки платника податків працівника;
2) застрахована особа (працівник) — через свій електронний кабінет на вищезазначеному вебпорталі ПФУ.
Застрахована особа може отримати паперовий витяг, звернувшись до ПФУ особисто з наявними оригіналами документів (п. 16 Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього). Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за ПІБ та датою народження застрахованої особи, її реєстраційним номером облікової картки платника податків за принципом повного збігу всіх зазначених ідентифікаторів пошуку та/або кожного окремого із зазначених ідентифікаторів пошуку.
Працівнику, щодо страхового випадку якого сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування України. Після оформлення лікарем електронного медичного висновку, працівник має повідомити про це свого роботодавця. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на порталі Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку.
При внесенні інформації в Реєстр, лікар повинен буде зазначити в системі найменування та податковий номер страхувальника, у якого працює пацієнт. Страхувальникам (роботодавцям) радимо заздалегідь проінформувати своїх працівників про податковий номер підприємства.