Заходи передбачені для здійснення моніторингу

наслідків виконання «Програми соціально-економічного, культурного і духовного розвитку Великодимерської територіальної громади на 2021 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

На виконання ст. 17 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» замовник у межах своєї компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному веб-сайті, у мережі Інтернет та у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, має вживати заходів для їх усунення.

Моніторинг базуватиметься на розгляді обмеженого числа відібраних показників (індикаторів), за кожним зі стратегічних напрямів досягнення запланованих результатів. Система запланованих у Програмі заходів індикаторів включає екологічні (табл.14), еколого-економічні та медичні (табл.15) індикатори.

Таблиця 14

Екологічні індикатори для моніторингу виконання Програми

Індикатор
Атмосферне повітря
1. Обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел
2. Викиди найпоширеніших забруднювальних речовин (оксид вуглецю, пил, діоксиди азоту та сірки) в атмосферне повітря
3. Індекс забруднення атмосфери
Водні ресурси
4. Обсяги забору та використання свіжої води
5. Обсяги скидання зворотних вод у водні об’єкти
6. Якість води у річках субрегіону
Біорізноманіття
7. Рівень озеленення території громади
8. Рівень лісистості території громади
9. Кількість природоохоронних територій
Відходи
10. Обсяги утворення ТПВ на території курорту
11. Обсяги утилізованих ТПВ
12. Обсяги накопичених відходів
13. Кількість стихійних сміттєзвалищ

Таблиця 15

Еколого-економічні індикатори й індикатори здоров’я населення для моніторингу виконання Програми

Індикатор
1. Економія бюджетних коштів в результаті впровадження енергоефективних заходів;
2. Економія енергетичних ресурсів в результаті впровадження енергоефективних заходів;
3. Обсяги коштів залучених населенням в рамках «теплих кредитів»;
4. Кількість фермерських господарств, що здійснюють органічне виробництво
5. Кількість інвестиційних проектів, реалізованих у органічному виробництві
6. Протяжність відремонтованих/ побудованих мереж (водопостачання/ водовідведення/ теплопостачання)
7. Кількість об’єктів комунальної інфраструктури, на яких проведені капітальні ремонти та/або реконструкція
8. Кількість власників садиб сільського туризму
9. Кількість побудованих, реконструйованих зон загального відпочинку
10. Обсяг інвестицій, залучених у сферу поводження з відходами
11. Кількість придбаних контейнерів для сміття
12. Площі нових зелених насаджень
13. Показники народжуваності і смертності, у тому числі дитячої смертності
14. Забезпеченість населення лікарями

Результати моніторингу мають бути доступними для органів місцевого самоврядування, влади та громадськості. Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» встановлює необхідність здійснення моніторингу наслідків виконання документу державного планування для довкілля. Моніторинг може бути використаний для:

– порівняння очікуваних і фактичних наслідків, що дозволяє отримати інформацію про реалізацію Програми;

– отримання інформації, яка може бути використана для поліпшення майбутніх оцінок (моніторинг як інструмент контролю якості СЕО);

– перевірки дотримання екологічних вимог, встановлених відповідними органами влади;

– перевірки того, що Програма виконується відповідно до затвердженого документу, включаючи передбачені заходи із запобігання, скорочення або пом’якшення несприятливих наслідків.

Здійснення моніторингу впливів виконання Програми на довкілля, у тому числі на здоров’я населення, за визначеними показниками (індикаторами) дасть можливість своєчасно виявляти недоліки і порушення, що впливають на комфортність проживання населення, і обґрунтувати необхідні заходи щодо їх усунення, а також проводити інформування громади про стан реалізації Програми.

Програма соціально-економічного, культурного і духовного розвитку Великодимерської громади на 2021 рік базується на принципі збалансованого розвитку, оскільки стратегічні напрями розвитку громади охоплюють економічну, екологічну і соціальну складники розвитку. Реалізація цієї Програми сприятиме перетворенню громади на інвестиційно привабливу, конкурентоспроможну, соціально стабільну, екологічно чисту та комфортну для життя територію.

Селищний голова Анатолій БОЧКАРЬОВ

Начальник відділу економіки,

інвестицій та публічних закупівель Олена ГОНЧАРЕНКО

Поділитися:
Актуальні новини
03.07.2024 14:10
Відбулось друге засідання робочої групи з актуалізації Стратегії розвитку Великодимерської громади
Стратегія – це основний документ для реалізації соціально-економічного розвитку громади, який визначає напрямок розвитку громади, служить базою для розробки проєктів та програм. Основним завданням…
03.07.2024 12:52
Профілактика гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь
Серед інфекційних захворювань особливе місце займають гострі кишкові інфекції: дизентерія, сальмонельоз, харчові токсикоінфекції та ін. Інфекційні хвороби цієї групи спричиняються різними…
03.07.2024 12:48
Ботулізм і його профілактика
Ботулізм – це дуже небезпечне харчове отруєння. Воно виникає при вживанні продуктів, що містять ботулотоксин. Ботулотоксин - один з найсильніших серед відомих токсинів, що блокує нервову…
03.07.2024 10:58
Правовий дайджест реформ щодо захисту внутрішньо переміщених осіб та осіб постраждалих від збройної агресії квітень - червень 2024 р.
daydzhet-kviten-cherven-2024-r.pdfПостанова Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2024 р. №385 Деякі питання реалізації експериментального проекту з організації оздоровлення і відпочинку дітей, які…