В Україні, як і в усьому світі, економічний розвиток громад напряму залежить від діяльності малого та середнього бізнесу, який сплачує податки у місцеві бюджети. Але нині, коли через карантин зачинені усі ринки, невеликі фермерські господарства та сімейні кооперативи не мають можливості збувати власну продукцію, а значить – отримувати прибутки й платити податки. Проєкт «Відкритий ринок» покликаний допомогти їм знайти своїх покупців, які своєю чергою отримують можливість придбати якісні свіжі продукти. По суті, ця платформа переводить ринок в онлайн. І це – тренд, адже сьогодні в онлайн працює уся країна.
15 квітня 2020 року стартував проєкт «Відкритий ринок» – соціальна онлайн платформа для підтримки невеликих сільгосппідприємств, покликаний допомогти їм знайти своїх покупців, які своєю чергою отримують можливість придбати якісні свіжі продукти. Ініціатори проєкт – громадська організація “Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” у партнерстві з Асоціацією міст України.
«Відкритий ринок» – це майданчик, на якому зможуть зустрітись без посередників виробники сільськогосподарської продукції та її споживачі. Він задуманий як відповідь на виклик епідемії COVID-19 та її наслідків. Багато селян сьогодні опинилися у складній ситуації, не маючи можливості реалізувати власно вирощену продукцію на ринках та ярмарках України. Водночас, мешканці міст і селищ вимушені купувати фрукти, овочі, м’ясо, молоко та іншу продукцію виключно в магазинах та супермаркетах.
Проєкт “Відкритий ринок” не є комерційним, а виключно соціальним, тому не передбачає жодної системи оплати. Проєкт є всеукраїнським, проте, споживачі зможуть знайти продукцію у своїй області після того, як в ній зареєструється перший виробник.
Платформа «Відкритий ринок» доступна за адресою: https://rynok.in.ua/
Детальніше про проєкт за посиланням: https://www.auc.org.ua/novyna/vidkrytyy-rynok-startuye-onlayn-proyekt-za-pidtrymky-amu