ПОСЛУГУ З ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ МОЖНА ОТРИМАТИ У ЦНАП ЗА АДРЕСОЮ: С-ЩЕ ВЕЛИКА ДИМЕРКА ВУЛ.ПРОМИСЛОВА, 28а ТА У КОЖНОМУ СТАРОСТИНСЬКОМУ ОКРУЗІ (ПРИМІЩЕННІ СТАРОСТАТУ) ЗА ГРАФІКОМ:
ПОНЕДІЛОК - ЧЕТВЕР - 9:00-16:00
П’ЯТНИЦЯ – 9:00-15:00
З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Вони спрямовані на підвищення прозорості, боротьбу з корупцією, спрощення процесу та перехід до цифрової системи оформлення.
Зміни до постанови Кабінету Міністрів України №560 передбачають автоматичне продовження відстрочок, цифрову форму як основний спосіб оформлення, а також перенесення подання паперових документів до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Ключові зміни
1. Автоматичне продовження
Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи і подавати заяву.
Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:
- люди з інвалідністю;
- тимчасово непридатні до служби;
- батьки трьох і більше дітей до 18 років;
- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
- студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;
- люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;
- родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
- особи, незаконно позбавлені волі через агресію РФ;
- військові, звільнені з полону.
Якщо ви вже оформили відстрочку і вона підпадає під автопродовження — нічого робити не потрібно. До кінця жовтня користувачі Резерв+, які мають відстрочку, отримають сповіщення про автопродовження.
Зверніть увагу: якщо система не зможе підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність ваших даних у державних реєстрах), відстрочка не буде продовжена. Якщо все ж маєте підстави для відстрочки, спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах.
2. Оформлення онлайн у Резерв+
9 типів відстрочок вже можна оформити онлайн у застосунку Резерв+. Послуга доступна для таких категорій:
- люди з інвалідністю;
- тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
- батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
- студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.
Перелік буде розширюватись. Ще два типи відстрочок з’являться в застосунку найближчим часом. Отримати їх зможуть:
- ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
- батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.
3. Оформлення офлайн у ЦНАП
Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можна подати заяву про відстрочку в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
У такому разі адміністратор ЦНАП отримує та сканує документи й передає їх у електронній формі до відповідного ТЦК та СП для ухвалення рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом приймання документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.
4. Осучаснення паперових довідок
З 1 листопада 2025 року паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою не потрібна. Тепер основним підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+.
Якщо немає можливості скористатися застосунком, можна роздрукувати паперову версію.
У ЦНАП не здійснюватиметься:
- Автоматичне продовження відстрочок;
- Взяття особи на військовий облік;
- Оновлення військово-облікових даних;
- Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів
- Оформлення відстрочки особам, передбаченим п.1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, ), Дипломати, судді тощо) ч.1 ст. 23 Закону про мобілізацію
Під час звернення до ЦНАПу заявнику необхідно мати з собою оригінали документів:
- 1. Паспорт громадянина України;
- 2. РНОКПП (ідентифікаційний код);
- 3. Військово-обліковий документ;
- 4. Документи, що засвідчують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку. Згідно додатку 5 Постанови КМУ №560.
У заявника має бути обов'язково зареєстрована електронна пошта!
Заяву на відстрочку громадянин подає особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається!
Важливо наголосити, що відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документів, несуть виключно суб’єкти звернення
 
 
 
